Ana içeriğe atla

Facebook'ta güvenlik açığı buldu ödülü kaptı

FFacebook’ta güvenlik açığı tespit edip bu açığın kapatılması için sosyal ağın yöneticilerine bilgi veren Anand Prakash isimli bir beyaz hacker Facebook tarafından ödüllendirildi.

Dört yıl önce başlatılan Facebook’un Bug Bounty programı Facebook’ta açık bulan kişilerin ödüllendirilmesini kapsıyor. Program başladığından beri 800 kişi toplamda 4.3 milyon dolarla ödüllendirilmiş. Ödüllendirilen en yeni isim ise Anand Prakash.
Anand Prakash isimli Facebook kulanıcısı sosyal ağda gezinirken kodlamadan kaynaklı bir hataya rastlamış ve bu hatayı dikkatli bir şekilde inceleyerek, hatanın bir sefere mahsus olmadığını anlamasının ardından hatayı Facebook’a geri bildirim göndermiş. Anand’ın geri bildirimindeki kod hatasının neden kaynaklandığını bulup çözen Facebook, geri bildirimin yapılmasından 8 gün sonra Prakash’a tam 15 bin dolar (yaklaşık 43 bin 500 TL) ödeme yapmış.
Facebook’un parola sıfırlamasıyla alakalı olan bu açık sayesinde normalde 10 deneme hakkı bulunan 6 haneli PIN numarası girme kısmında istenildiği kadar deneme yapılabiliyordu. Bu sayede kötü amaçlı kişiler istedikleri hesabın şifresini parola deneme programları ile kısa sürede çözebiliyorlardı.
Prakash’da Facebook’a gönderdiği geri bildirim ile bunu kanıtlamış ve bir Facebook hesabında aralarında mesajlar, fotoğraflar, videolar ve hatta Facebook’un ödeme bölümündeki finansal bilgiler de olmak üzere bir çok saklanan verilere erişebilmiş.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Facebook ve diğer sosyal uygulamalar bizi dinliyor mu ?

Merhabalar  Bu konuyu Sayın Murat GÖÇE nin twitterda attığı bir gönderiden sonra yazmak istedim. Açıkcası uzun zamandır da gönderi paylaşmadığımı fark ettiğim tekrar bu mecrayı hareketlendirmek istedim.  Öncelikle sosyal medya uygulamalarından ve çalışma mantığından bahsetmek gerekirse; Öncelik olarak sizi yeni kişiler ile tanıştırmaktansa sizin tanıdığınız kişiler ile aynı ortamı kullanmayı hedeflerler. Bunu yapabilmek için kullandığınız sosyal medya uygulaması mobil ise telefon rehberinize yani kişilerinize veya mail adres defterinize erişmek ister. Bu uygulamayı mobil değilde masaüstü kullanmak isterseniz kayıt olurken kullandığınız mail adresinize yada diğer sosyal medya hesaplarınıza erişmek ister.  Ugulama öncelik olarak kendi bünyesinde sizinde iletişim halinde bulunduğunuz kişiler ile ortak alanı oluşturmak ve kendi veri tabanında mail yada telefon numarası olmayan kişileride uygulamayı kullanmak için davet sistemini kullanmanızı sağlamaktır. Çoğunluk olarak bu tü...

Girdiğimiz Siteler Takip mi Ediliyor?

Girdiğimiz Siteler Takip mi Ediliyor? Avrupa Birliği, internetin denetimi ile ilgili yakın zamanda uygulamaya giren yeni kurallar getirdi. En çok dikkat çeken maddelerin başında, internet sitelerinin 'cookies' yada 'çerezler' olarak bilinen ve kullanıcılara ait bilgileri kaydeden yazılım programlarını, siteyi ziyaret eden kişilerin bilgisayarlarına yüklemeden önce izin istemek zorunda kalmasını sağlayan madde var. Peki koskoca AB'nin internet sitlerinin çerezleri ile ne işi var da böyle bir zorunluluk getirdi? İnternet siteleri birkaç farklı sebepten ötürü bizim bilgisayarımızda bazı bilgileri tutuyor. Bunların içinde en önemlisi oturum bilgilerini saklamak. Facebook, tweeter veya mail siteleri gibi oturum açılan sitelerde ilk girişte sizden kullanıcı adı ve şifrenizi sorduktan sonra sizin siz olduğunuzu anlayabiliyor. Fakat daha sonraki yaptığınız her işlemde işlemi yapanın siz olup olmadığınızı tekrar sormuyor. Bir session bilgisi oluşturuyor ve bunu size gönderiy...

80'lerde reklamlar

Mintaxla Canım Mintaxla:  80'li yıllardaki eğlenceli reklamların kendine has yüzleri, şarkıları, dansları bir döneme damgasını vurdu. 80’lerde reklamların şimdikilere göre daha eğlenceli olduğunu düşünen bir kitle var. Haklılar mı, bilinmez ama kesin olan bir şey varsa o da o devrin reklam filmlerinin oldukça komik oldukları. Markaların ürünlerini tanıtmak için giriştikleri birbirinden ilginç çabalar, 80’li yıllarda çocuk olanların hala zihninde. Kendine has yüzleri, reklam kontrastındaki abartı, reklamlardaki karakterlerin üçte ikisinin bağırarak şarkı söylemesi o dönem reklamlarının olmazsa olmaz özelliklerinden. Fiyatı şöyle, temizliği böyle :) Örneğin o yılların ünlü TV dizisi Kuruntu Ailesi ile başlayan sonrasında Derya Alabora’nın da dâhil olduğu  Mintax  serisi gibi. “ Mintaxla Canım Mintaxla ” sloganı günümüzde bile efsane olmuş bir reklam terimi. Hatta yeni serileri bile çekildi. Bu kez düzenlemiş reklam şarkısı ile birlikte… Yine 80’li yılların en...