Ana içeriğe atla

Yeni Nesil Optik Diskler...

Japon devi Sony'nin geliştirdiği yeni optik diskleri, inanılmaz kapasiteleri ile dikkat çekiyor. İşte teknolojinin geldiği son nokta ve devasa kapasiteli diskler...

Blu-ray de dahil olmak üzere optik diskler popülerliğini gün geçtikçe kaybediyor. Fakat Sony ve Panasonic buna pek de aldırmıyor gibi görünüyor. Zira iki dev bu alandaki yatırımlarına devam ediyor. Buna son örnek de Sony'den geldi. Japon teknoloji devi, 3.3 TB'lık optik diskini duyurdu.




Tek diske dünyalar sığacak
Her şey bir yana, Sony'nin 3.3 TB'lık optik diski özellikle Blu-ray teknolojisi için büyük avantaj. 3.3 TB'lık disk, özellikle stüdyolar, film yapımcıları ve yayıncılar için büyük önem arz ediyor, zira bu noktalarda geniş hacimli verilerin depolanmasına ihtiyaç duyuluyor.
3.3 TB'lık disk, optik medya konusunda geçmişten bu yana atılmış bir başka önemli adım. 1982 yılında ilk CD'nin 650 MB'lık kapasiteyle çıkması, 1996 yılında 4.7 GB kapasitedeki DVD'nin ortaya atılması ve günümüzün Blu-ray teknolojisi neyse, aslında bir bakıma 3.3 TB'lık disk de o.
Bahsi geçen yeni disk, aslında işin ilk boyutu. İkinci boyutta bu diskleri okuyan yeni disk okuyucular var. Sony, 3.3 TB'lık diskler için özel üretilecek yeni nesil optik okuyucuları da tanıtmayı ihmal etmedi.
Bu ikili, optik disklerin her geçen gün geriye giden popülerliğini kurtarabilir mi bilinmez. Ama 3.3 TB'ın önemli bir depolama alanı olduğu da kesin...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Facebook ve diğer sosyal uygulamalar bizi dinliyor mu ?

Merhabalar  Bu konuyu Sayın Murat GÖÇE nin twitterda attığı bir gönderiden sonra yazmak istedim. Açıkcası uzun zamandır da gönderi paylaşmadığımı fark ettiğim tekrar bu mecrayı hareketlendirmek istedim.  Öncelikle sosyal medya uygulamalarından ve çalışma mantığından bahsetmek gerekirse; Öncelik olarak sizi yeni kişiler ile tanıştırmaktansa sizin tanıdığınız kişiler ile aynı ortamı kullanmayı hedeflerler. Bunu yapabilmek için kullandığınız sosyal medya uygulaması mobil ise telefon rehberinize yani kişilerinize veya mail adres defterinize erişmek ister. Bu uygulamayı mobil değilde masaüstü kullanmak isterseniz kayıt olurken kullandığınız mail adresinize yada diğer sosyal medya hesaplarınıza erişmek ister.  Ugulama öncelik olarak kendi bünyesinde sizinde iletişim halinde bulunduğunuz kişiler ile ortak alanı oluşturmak ve kendi veri tabanında mail yada telefon numarası olmayan kişileride uygulamayı kullanmak için davet sistemini kullanmanızı sağlamaktır. Çoğunluk olarak bu tü...

Girdiğimiz Siteler Takip mi Ediliyor?

Girdiğimiz Siteler Takip mi Ediliyor? Avrupa Birliği, internetin denetimi ile ilgili yakın zamanda uygulamaya giren yeni kurallar getirdi. En çok dikkat çeken maddelerin başında, internet sitelerinin 'cookies' yada 'çerezler' olarak bilinen ve kullanıcılara ait bilgileri kaydeden yazılım programlarını, siteyi ziyaret eden kişilerin bilgisayarlarına yüklemeden önce izin istemek zorunda kalmasını sağlayan madde var. Peki koskoca AB'nin internet sitlerinin çerezleri ile ne işi var da böyle bir zorunluluk getirdi? İnternet siteleri birkaç farklı sebepten ötürü bizim bilgisayarımızda bazı bilgileri tutuyor. Bunların içinde en önemlisi oturum bilgilerini saklamak. Facebook, tweeter veya mail siteleri gibi oturum açılan sitelerde ilk girişte sizden kullanıcı adı ve şifrenizi sorduktan sonra sizin siz olduğunuzu anlayabiliyor. Fakat daha sonraki yaptığınız her işlemde işlemi yapanın siz olup olmadığınızı tekrar sormuyor. Bir session bilgisi oluşturuyor ve bunu size gönderiy...

80'lerde reklamlar

Mintaxla Canım Mintaxla:  80'li yıllardaki eğlenceli reklamların kendine has yüzleri, şarkıları, dansları bir döneme damgasını vurdu. 80’lerde reklamların şimdikilere göre daha eğlenceli olduğunu düşünen bir kitle var. Haklılar mı, bilinmez ama kesin olan bir şey varsa o da o devrin reklam filmlerinin oldukça komik oldukları. Markaların ürünlerini tanıtmak için giriştikleri birbirinden ilginç çabalar, 80’li yıllarda çocuk olanların hala zihninde. Kendine has yüzleri, reklam kontrastındaki abartı, reklamlardaki karakterlerin üçte ikisinin bağırarak şarkı söylemesi o dönem reklamlarının olmazsa olmaz özelliklerinden. Fiyatı şöyle, temizliği böyle :) Örneğin o yılların ünlü TV dizisi Kuruntu Ailesi ile başlayan sonrasında Derya Alabora’nın da dâhil olduğu  Mintax  serisi gibi. “ Mintaxla Canım Mintaxla ” sloganı günümüzde bile efsane olmuş bir reklam terimi. Hatta yeni serileri bile çekildi. Bu kez düzenlemiş reklam şarkısı ile birlikte… Yine 80’li yılların en...