Türk Telekom a gönderdiğim mailin içeriğidir.
Merhaba
7018****** Hesap nolu faturama istinaden bu maili atıyorum.
Ben Erdem Küçükıslıkcı 88******77 hizmet numaralı hattın
sahibiyim.
Ne kadar süredir İnternet hizmetinizi kullandığımı
hatırlamıyorum ama kullanmaya başladığım günden itibaren sürekli olarak
sorunlar yaşıyorum.
En sık yaşadığım sorunlardan birisi ise hat kesintisi ve hız
yavaşlığı. İmzada görüldüğü gibi önemli bir kuruluşun 10 yıldır BT yöneticiliği
yapıyorum. Yani teknik bilgim yeterli.
TVBU Sorunum;
Son birkaç aydır bu yaşadığım sıkıntılar artmaya başladı.
Öncelik olarak bana kullanmam için vermiş olduğunuz Vdsl Modemin Wifi kapsama
alanı yeterli olmadığı için gidip kendime iptv özellikli Asus AC68u marka
router modem aldım. Cihazın teknik özelliklerine sitesinden bakabilirsiniz.
Bu cihaz ile Wifi sorunumu çözdüm. Yani mutfakta yatak odamda ve
evimin diğer alanlarında Wifi kullanabiliyorum lakin tüm ayarları yapmış olmama
ve tarafınızdan ekiplerin müdahale etmesine rağmen TVBU cihazına yayın
aktaramadık. Bu konu hala gündemde ve devam ediyor.
TVBU yetkilileri sorunun ne olduğunu nasıl çözüleceğini vs
ile alakalı herhangi bir bilgi paylaşmadılar ve cihazdan kaynaklandığını
söyleyerek beni savuşturdular. Sonrasında bu konuyu Sayın @Paul Doany
ye taşımak zorunda kaldım. Oda durumu saolsun aşağı doğru yönlendirmesine
rağmen sorunum çözülmedi.
Şu anda Zyxel modemi router olarak 1. Portunda TVBU yu
çalıştırıp Wifi özelliğini kapatıp 2. Portundan bağlantı alıp Asus modemin 1.
Portuna WAN ayarı yaparak Wifi ı açıp kullanabiliyorum ama 2 tane modemle 1
modemin yaptığı işi anca yapabiliyorum. Ayrıca Asus cihazımın Cloud ve diğer
yeteneklerinin hiç birini doğrudan internete erişmediği için kullanamıyorum.
İnternet Sorunum;
Başvuru yaptığım ve internetimin bağlandığı günden itibaren
hız sorunu yaşadığıma dair kayıtlar zaten mevcut. Hesabımın ve açtığım
taleplerin içeriğinde bunları göreceksiniz zaten. Benim evim ile Türk Telekom un
bana internet hizmeti verdiği pop noktası arasında bana verilmesi taahhüt
edilen internet hızına eriştiğim için pek dikkate aldıklarını sanmıyorum
sorunun lakin her basit networkçü bilir ki bu zaten Müşterisi ile kendi
arasındaki bağlantı hızı 100mbps olsa bile pop noktasından sonra Avrupa’da yada
Amerika’daki bir sunucuya erişirken 1 mbps lere düşen internet hızımla ilgili
hiçbir yorum alamadım.
Yani bana verilen 35 mbps ye kadar olan hız benimle Türk
Telekom arasında var fakat Türk Telekom’dan sonraki herhangi bir konuma
erişirken bağlantı hızımı sorduğumda buna aldığım herhangi bir cevap yok. Hız
problemim hala devam ediyor ama asıl sorunum kesintiler.
Hizmetin bana verildiği tarihten itibaren benden bağımsız
olan TEDAŞ BEDAŞ İGDAŞ vs gibi kurumların yaptığı çalışmalardan ötürü BÖLGESEL
KESİNTİLER oldu. Bu gün hala devam eden bir sorunum var ve bölgemdeki POP
noktasının elektrik altyapısı ile ilgili bir sorundan ötürü HER HEMDE HER GÜN
saat 12 ile 14 arsından kesilip 18-20 arasında geri gelen internet ile alakalı
bana verilen cevap BEDAŞ ın POP noktasına verdiği elektrik hizmeti ile alakalı
sorun olduğu.
Şimdi ben bu hizmeti alırken BEDAŞ ile görüşmedim. BEDAŞ POP
noktasının elektriğini keser mi acaba diye düşünmedim. Çünkü bunu düşünmesi
gereken bana bu hizmeti SATAN kurumdur. MANAV işletmediğimiz için özellikle
müşterilerimize hizmet kesintisizliği sağlamak için Elektrik Tedarikçimiz Su
Tedarikçimiz kimse onunla buna göre bir anlaşma yaparız. Yani Sen benim
Elektriğimi kesersen benim 10.000 tane müşterimin internetini kesersin.
Bunu ancak planlı yapmak zorundasın yada elektriğin
kesilmemesi için gerekli önlemleri almak zorundasın denir. Jeneratör koyulur
UPS koyulur alternatif bölgeden elektrik hattı çekilir ama yine de o POP
noktasına o elektrik gider. Çünkü orası bir pop noktasıdır ve oraya bağlı olan
binlerce kullanıcı vardır.
Hizmet kalitesini arttırmak için değil müşteri memnuniyetini
arttırmak için değil bu zorunluluktur. Siz Türkiye nin internet operatörüsünüz
ve bir regülasyona tabisinizdir. Sizin bunu yapmanız ZORUNLUDUR. Ben sizi
aradığımda HER GÜN İNTERNETİM DÜZENLİ OLARAK KESİLİYOR demeden sizin o pop
noktasını kontrol eden oradan sorumlu olan adamı bulup kontrol listesine bakıp
bunu görüp benim sizi aramamı beklemeden bu sorunu çözüyor olmanız zaten
gerekiyor. Ama ne oluyor. Ben sizi arayana kadar siz benim internetim
kesildiğini bırakın benim BÖLGEM DE İNTERNET KESİLMİŞ BENİM BÖLGEMDEKİ POP
NOKTASINDA Kİ ELEKTRİK KESİLMİŞ BUNDAN DAHİ HABERDAR DEĞİLSİNİZ. Ben sizi
arayıp böyle bir sorun olduğunu söylediğimde siz bana diyorsunuz ki sorunu
araştıralım. Sonra ne oluyor ?
Sonra şu oluyor. SİZ BENİ ARAYIP ERDEM BEY İNTERNETİNİZ
KESİLİYOR SADECE SİZİNDE DEĞİL BÖLGENİZDEKİ HERKESİN İNTERNETİ KESİLİYOR AMA BU
TÜRK TELEKOM DAN KAYNAKLI DEĞİL O YÜZDEN BİZ BİŞİ YAPAMIYORUZ BEDAŞ A TEDAŞ A
SÖYLEDİK ONLAR YAPARSA SİZİN HATTINIZDAKİ SORUNUNUZ DÜZELİR diyorsunuz.
Peki peki peki
Benden şimdi para istiyorsunuz. Diyorsunuz ki 35 mbps kadar
internet verdim sana. Ama bu senin internet hızın değil intranet hızın yani
seninle benim aramdaki hız. Benim hizmet verdiğim her yere 35 mbps kadar
ulaşabilirsin ama yurtdışına falan gitme oraya gidersen 1-2 mbps falan oda
anca… Tvbu da verdim sana televizyon izlersin ama oda internetin çalıştığı
kadar.. Haa bide benim verdiğim modem dışında çalıştıramazsın yok Wifi çekmiyor
diye gidip saçma sapan paralar verip modem alma kendine yoksa tvbu falan yalan
diyorsun.
Aşağı yukarı aylık benden 32,9$ para istiyorsun bunlar için.
Dünya sıralamasına bakınca bu en pahalı internet listesinde ilk 10 olmasa da
ilk 20 de mutlaka varız ama ilk 10 da zaten Nepal de Alaska da kablonun
elektriğin gitmediği yerler 😊
Tamam iyi güzelde bana 33 $ lık hizmet verdin mi ? internet
hizmeti veriyorsun günde 4-5 saat çünkü benim evde geçirdiğim ortalama saat bu.
1 ayda 720 saat var. Bana kestiğiniz faturada 1 aylık yani 30 günlük internet
ve televizyon için 33$ alacağım diyorsunuz. Yani bunun 1 günlük ücreti 1,1$. 1
saatlik ücreti 4,6 cent. Bana 1 günde 12-18 arasında internet vermiyorsunuz yani
28 cent zaten kâr dasınız. Her gün 6 saat kesseniz 180 saat yapar ayda.
Buda 8,25$ Yani benden almanız gereken para beni mağdur ettiğiniz halde 24,75$.
122 TL her ay para ödüyorum size. Bunun için pahalı ucuz vs tartışmıyorum. Bu
parayı bu hizmeti almak için ödüyorum. Alternatif ve daha ucuz onlarca
seçeneğim olmasına rağmen hemde… Hak ettiğinizi ve kaliteli hizmet verdiğinizi
düşünerek…
Birde şuradan bakalım ;
Siz bana kesintisiz hizmet veriyorsunuz 7/24 tıkır tıkır.
Tvbu internet vs her şey sorunsuz çalışıyor. Herhangi bir sorun yaşadığımda
bana anında dönüyor sorunumu çözüyorsunuz ama ben size bu ay 20$ ödüyorum.
Sonraki ay 25$ ödüyorum. Bazen de diyorum ki işten çıkartıldım birkaç ay
ödeyemem diyorum.
Yaptığımız anlaşmaya istinaden de siz bana verdiğiniz
hizmeti keserseniz sözleşme sonlanma tarihine kadar ki vermeniz gereken
hizmetin parasını bana ödemek zorunda olsanız ?
Siz ne yaparsınız bu durumda internet hizmetimi kesmekten
başka ?
Yaşadığım mağduriyetleri saymama gerek yok. Eşim online
eğitim görüyor. Ders saatlerinde internet kesik olduğu için eğitimi yarım
kaldı.
Bir süredir çalışmadığı için ev de vakit geçiriyor ve
evde geçirdiği vakitlerde ne televizyon ne internet olduğu için bunalıyor. Cep
telefonundan sosyal ağlar müzik vs ile vakit geçirmeye çalışıyor ama günümüzde
evde iş yerinde internetin olmaması çağımızda söz konusu olmadığı için yaşam
standartlarımızı da buna göre ayarlıyoruz maalesef.
Şimdi benden bu 122 TL yi öderim ödüyorum da benim gibi
ödeyen binlerce insan da var.
Hiç soruyor musunuz kendinize bu aldığımız 122 TL nin hizmet
olarak karşılığını veriyor muyuz diye.
Bu maili yazmamın nedeni herhangi bir özür, iade, telefi
değildir.
Bana uzun zamandır sözde evde internet keyfi diye aldığım
hizmetin beni getirdiği son durumun serzenişidir ve dev bir şirketin küçük bir
müşterisinin sesini duyurma çabasıdır. Umarım sesim duyulur ve mağdur olduğum
benim gibi mağdur olan kişilerinde yaşadığı bu soruna belki bir çözüm olur.
Erdem
Küçükıslıkcı
Club Jolly Tur A.Ş
Bilgi
Teknolojileri Müdürü
|
Yorumlar
Yorum Gönder