Ana içeriğe atla

Türk Telekom un değersiz müşteri şikayeti maili...


Türk Telekom a gönderdiğim mailin içeriğidir. 




Merhaba

7018****** Hesap nolu faturama istinaden bu maili atıyorum.

Ben Erdem Küçükıslıkcı 88******77 hizmet numaralı hattın sahibiyim.

Ne kadar süredir İnternet hizmetinizi kullandığımı hatırlamıyorum ama kullanmaya başladığım günden itibaren sürekli olarak sorunlar yaşıyorum.

En sık yaşadığım sorunlardan birisi ise hat kesintisi ve hız yavaşlığı. İmzada  görüldüğü gibi önemli bir kuruluşun 10 yıldır BT yöneticiliği yapıyorum. Yani teknik bilgim yeterli.

TVBU Sorunum;
Son birkaç aydır bu yaşadığım sıkıntılar artmaya başladı. Öncelik olarak bana kullanmam için vermiş olduğunuz Vdsl Modemin Wifi kapsama alanı yeterli olmadığı için gidip kendime iptv özellikli Asus AC68u marka router modem aldım. Cihazın teknik özelliklerine sitesinden bakabilirsiniz.
Bu cihaz ile Wifi sorunumu çözdüm. Yani mutfakta yatak odamda ve evimin diğer alanlarında Wifi kullanabiliyorum lakin tüm ayarları yapmış olmama ve tarafınızdan ekiplerin müdahale etmesine rağmen TVBU cihazına yayın aktaramadık. Bu konu hala gündemde ve devam ediyor.
TVBU yetkilileri sorunun ne olduğunu nasıl çözüleceğini vs ile alakalı herhangi bir bilgi paylaşmadılar ve cihazdan kaynaklandığını söyleyerek beni savuşturdular. Sonrasında bu konuyu Sayın @Paul Doany  ye taşımak zorunda kaldım. Oda durumu saolsun aşağı doğru yönlendirmesine rağmen sorunum çözülmedi.

Şu anda Zyxel modemi router olarak 1. Portunda TVBU yu çalıştırıp Wifi özelliğini kapatıp 2. Portundan bağlantı alıp Asus modemin 1. Portuna WAN ayarı yaparak Wifi ı açıp kullanabiliyorum ama 2 tane modemle 1 modemin yaptığı işi anca yapabiliyorum. Ayrıca Asus cihazımın Cloud ve diğer yeteneklerinin hiç birini doğrudan internete erişmediği için kullanamıyorum.

İnternet Sorunum;
Başvuru yaptığım ve internetimin bağlandığı günden itibaren hız sorunu yaşadığıma dair kayıtlar zaten mevcut. Hesabımın ve açtığım taleplerin içeriğinde bunları göreceksiniz zaten. Benim evim ile Türk Telekom un bana internet hizmeti verdiği pop noktası arasında bana verilmesi taahhüt edilen internet hızına eriştiğim için pek dikkate aldıklarını sanmıyorum sorunun lakin her basit networkçü bilir ki bu zaten Müşterisi ile kendi arasındaki bağlantı hızı 100mbps olsa bile pop noktasından sonra Avrupa’da yada Amerika’daki bir sunucuya erişirken 1 mbps lere düşen internet hızımla ilgili hiçbir yorum alamadım.

Yani bana verilen 35 mbps ye kadar olan hız benimle Türk Telekom arasında var fakat Türk Telekom’dan sonraki herhangi bir konuma erişirken bağlantı hızımı sorduğumda buna aldığım herhangi bir cevap yok. Hız problemim hala devam ediyor ama asıl sorunum kesintiler.
Hizmetin bana verildiği tarihten itibaren benden bağımsız olan TEDAŞ BEDAŞ İGDAŞ vs gibi kurumların yaptığı çalışmalardan ötürü BÖLGESEL KESİNTİLER oldu. Bu gün hala devam eden bir sorunum var ve bölgemdeki POP noktasının elektrik altyapısı ile ilgili bir sorundan ötürü HER HEMDE HER GÜN saat 12 ile 14 arsından kesilip 18-20 arasında geri gelen internet ile alakalı bana verilen cevap BEDAŞ ın POP noktasına verdiği elektrik hizmeti ile alakalı sorun olduğu.
Şimdi ben bu hizmeti alırken BEDAŞ ile görüşmedim. BEDAŞ POP noktasının elektriğini keser mi acaba diye düşünmedim. Çünkü bunu düşünmesi gereken bana bu hizmeti SATAN kurumdur. MANAV işletmediğimiz için özellikle müşterilerimize hizmet kesintisizliği sağlamak için Elektrik Tedarikçimiz Su Tedarikçimiz kimse onunla buna göre bir anlaşma yaparız. Yani Sen benim Elektriğimi kesersen benim 10.000 tane müşterimin internetini kesersin.
Bunu ancak planlı yapmak zorundasın yada elektriğin kesilmemesi için gerekli önlemleri almak zorundasın denir. Jeneratör koyulur UPS koyulur alternatif bölgeden elektrik hattı çekilir ama yine de o POP noktasına o elektrik gider. Çünkü orası bir pop noktasıdır ve oraya bağlı olan binlerce kullanıcı vardır.

Hizmet kalitesini arttırmak için değil müşteri memnuniyetini arttırmak için değil bu zorunluluktur. Siz Türkiye nin internet operatörüsünüz ve bir regülasyona tabisinizdir. Sizin bunu yapmanız ZORUNLUDUR. Ben sizi aradığımda HER GÜN İNTERNETİM DÜZENLİ OLARAK KESİLİYOR demeden sizin o pop noktasını kontrol eden oradan sorumlu olan adamı bulup kontrol listesine bakıp bunu görüp benim sizi aramamı beklemeden bu sorunu çözüyor olmanız zaten gerekiyor. Ama ne oluyor. Ben sizi arayana kadar siz benim internetim kesildiğini bırakın benim BÖLGEM DE İNTERNET KESİLMİŞ BENİM BÖLGEMDEKİ POP NOKTASINDA Kİ ELEKTRİK KESİLMİŞ BUNDAN DAHİ HABERDAR DEĞİLSİNİZ. Ben sizi arayıp böyle bir sorun olduğunu söylediğimde siz bana diyorsunuz ki sorunu araştıralım. Sonra ne oluyor ?
Sonra şu oluyor. SİZ BENİ ARAYIP ERDEM BEY İNTERNETİNİZ KESİLİYOR SADECE SİZİNDE DEĞİL BÖLGENİZDEKİ HERKESİN İNTERNETİ KESİLİYOR AMA BU TÜRK TELEKOM DAN KAYNAKLI DEĞİL O YÜZDEN BİZ BİŞİ YAPAMIYORUZ BEDAŞ A TEDAŞ A SÖYLEDİK ONLAR YAPARSA SİZİN HATTINIZDAKİ SORUNUNUZ DÜZELİR diyorsunuz.

Peki peki peki
Benden şimdi para istiyorsunuz. Diyorsunuz ki 35 mbps kadar internet verdim sana. Ama bu senin internet hızın değil intranet hızın yani seninle benim aramdaki hız. Benim hizmet verdiğim her yere 35 mbps kadar ulaşabilirsin ama yurtdışına falan gitme oraya gidersen 1-2 mbps falan oda anca… Tvbu da verdim sana televizyon izlersin ama oda internetin çalıştığı kadar.. Haa bide benim verdiğim modem dışında çalıştıramazsın yok Wifi çekmiyor diye gidip saçma sapan paralar verip modem alma kendine yoksa tvbu falan yalan diyorsun.
Aşağı yukarı aylık benden 32,9$ para istiyorsun bunlar için. Dünya sıralamasına bakınca bu en pahalı internet listesinde ilk 10 olmasa da  ilk 20 de mutlaka varız ama ilk 10 da zaten Nepal de Alaska da kablonun elektriğin gitmediği yerler 😊

Tamam iyi güzelde bana 33 $ lık hizmet verdin mi ? internet hizmeti veriyorsun günde 4-5 saat çünkü benim evde geçirdiğim ortalama saat bu. 1 ayda 720 saat var. Bana kestiğiniz faturada 1 aylık yani 30 günlük internet ve televizyon için 33$ alacağım diyorsunuz. Yani bunun 1 günlük ücreti 1,1$. 1 saatlik ücreti 4,6 cent. Bana 1 günde 12-18 arasında internet vermiyorsunuz yani  28 cent zaten kâr dasınız. Her gün 6 saat kesseniz 180 saat yapar ayda. Buda 8,25$ Yani benden almanız gereken para beni mağdur ettiğiniz halde 24,75$. 122 TL her ay para ödüyorum size. Bunun için pahalı ucuz vs tartışmıyorum. Bu parayı bu hizmeti almak için ödüyorum. Alternatif ve daha ucuz onlarca seçeneğim olmasına rağmen hemde… Hak ettiğinizi ve kaliteli hizmet verdiğinizi düşünerek…

Birde şuradan bakalım ;
Siz bana kesintisiz hizmet veriyorsunuz 7/24 tıkır tıkır. Tvbu internet vs her şey sorunsuz çalışıyor. Herhangi bir sorun yaşadığımda bana anında dönüyor sorunumu çözüyorsunuz ama ben size bu ay 20$ ödüyorum. Sonraki ay 25$ ödüyorum. Bazen de diyorum ki işten çıkartıldım birkaç ay ödeyemem diyorum.
Yaptığımız anlaşmaya istinaden de siz bana verdiğiniz hizmeti keserseniz sözleşme sonlanma tarihine kadar ki vermeniz gereken hizmetin parasını bana ödemek zorunda olsanız ?  
Siz ne yaparsınız bu durumda internet hizmetimi kesmekten başka ?

Yaşadığım mağduriyetleri saymama gerek yok. Eşim online eğitim görüyor. Ders saatlerinde internet kesik olduğu için eğitimi yarım kaldı.
Bir süredir çalışmadığı için ev  de vakit geçiriyor ve evde geçirdiği vakitlerde ne televizyon ne internet olduğu için bunalıyor. Cep telefonundan sosyal ağlar müzik vs ile vakit geçirmeye çalışıyor ama günümüzde evde iş yerinde internetin olmaması çağımızda söz konusu olmadığı için yaşam standartlarımızı da buna göre ayarlıyoruz maalesef.

Şimdi benden bu 122 TL yi öderim ödüyorum da benim gibi ödeyen binlerce insan da var.
Hiç soruyor musunuz kendinize bu aldığımız 122 TL nin hizmet olarak karşılığını veriyor muyuz diye.

Bu maili yazmamın nedeni herhangi bir özür, iade, telefi değildir.
Bana uzun zamandır sözde evde internet keyfi diye aldığım hizmetin beni getirdiği son durumun serzenişidir ve dev bir şirketin küçük bir müşterisinin sesini duyurma çabasıdır. Umarım sesim duyulur ve mağdur olduğum benim gibi mağdur olan kişilerinde yaşadığı bu soruna belki bir çözüm olur.


Erdem Küçükıslıkcı
Club Jolly Tur A.Ş
Bilgi Teknolojileri  Müdürü

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Facebook ve diğer sosyal uygulamalar bizi dinliyor mu ?

Merhabalar  Bu konuyu Sayın Murat GÖÇE nin twitterda attığı bir gönderiden sonra yazmak istedim. Açıkcası uzun zamandır da gönderi paylaşmadığımı fark ettiğim tekrar bu mecrayı hareketlendirmek istedim.  Öncelikle sosyal medya uygulamalarından ve çalışma mantığından bahsetmek gerekirse; Öncelik olarak sizi yeni kişiler ile tanıştırmaktansa sizin tanıdığınız kişiler ile aynı ortamı kullanmayı hedeflerler. Bunu yapabilmek için kullandığınız sosyal medya uygulaması mobil ise telefon rehberinize yani kişilerinize veya mail adres defterinize erişmek ister. Bu uygulamayı mobil değilde masaüstü kullanmak isterseniz kayıt olurken kullandığınız mail adresinize yada diğer sosyal medya hesaplarınıza erişmek ister.  Ugulama öncelik olarak kendi bünyesinde sizinde iletişim halinde bulunduğunuz kişiler ile ortak alanı oluşturmak ve kendi veri tabanında mail yada telefon numarası olmayan kişileride uygulamayı kullanmak için davet sistemini kullanmanızı sağlamaktır. Çoğunluk olarak bu tü...

Girdiğimiz Siteler Takip mi Ediliyor?

Girdiğimiz Siteler Takip mi Ediliyor? Avrupa Birliği, internetin denetimi ile ilgili yakın zamanda uygulamaya giren yeni kurallar getirdi. En çok dikkat çeken maddelerin başında, internet sitelerinin 'cookies' yada 'çerezler' olarak bilinen ve kullanıcılara ait bilgileri kaydeden yazılım programlarını, siteyi ziyaret eden kişilerin bilgisayarlarına yüklemeden önce izin istemek zorunda kalmasını sağlayan madde var. Peki koskoca AB'nin internet sitlerinin çerezleri ile ne işi var da böyle bir zorunluluk getirdi? İnternet siteleri birkaç farklı sebepten ötürü bizim bilgisayarımızda bazı bilgileri tutuyor. Bunların içinde en önemlisi oturum bilgilerini saklamak. Facebook, tweeter veya mail siteleri gibi oturum açılan sitelerde ilk girişte sizden kullanıcı adı ve şifrenizi sorduktan sonra sizin siz olduğunuzu anlayabiliyor. Fakat daha sonraki yaptığınız her işlemde işlemi yapanın siz olup olmadığınızı tekrar sormuyor. Bir session bilgisi oluşturuyor ve bunu size gönderiy...

80'lerde reklamlar

Mintaxla Canım Mintaxla:  80'li yıllardaki eğlenceli reklamların kendine has yüzleri, şarkıları, dansları bir döneme damgasını vurdu. 80’lerde reklamların şimdikilere göre daha eğlenceli olduğunu düşünen bir kitle var. Haklılar mı, bilinmez ama kesin olan bir şey varsa o da o devrin reklam filmlerinin oldukça komik oldukları. Markaların ürünlerini tanıtmak için giriştikleri birbirinden ilginç çabalar, 80’li yıllarda çocuk olanların hala zihninde. Kendine has yüzleri, reklam kontrastındaki abartı, reklamlardaki karakterlerin üçte ikisinin bağırarak şarkı söylemesi o dönem reklamlarının olmazsa olmaz özelliklerinden. Fiyatı şöyle, temizliği böyle :) Örneğin o yılların ünlü TV dizisi Kuruntu Ailesi ile başlayan sonrasında Derya Alabora’nın da dâhil olduğu  Mintax  serisi gibi. “ Mintaxla Canım Mintaxla ” sloganı günümüzde bile efsane olmuş bir reklam terimi. Hatta yeni serileri bile çekildi. Bu kez düzenlemiş reklam şarkısı ile birlikte… Yine 80’li yılların en...