Ana içeriğe atla

Apple "iyi uykular" özelliği

Apple'ın yeni sürümü iOS 9.3'te, kullanıcıların gece rahat uyumalarını sağlayan 'Gece Mesaisi' özelliği de bulunuyor.
Guardian gazetesinden Alex Hern'in haberine göre, 'Gece Mesaisi' adı verilen bu uygulama, günbatımından sonra iPhone ve iPad'lerin ekranlarındaki renk dengesini ayarlayarak geceye uyumlu hale geliyor.
Telefon, konum belirleme (geolocation) ve dâhili saatini kullanarak güneşin battığı uyarısını veriyor ve ekran renklerini, turuncu, kırmızı tonları ağırlıklı belirleyip mavi ile beyazı azaltarak, daha 'sıcak' hale getiriyor.
Apple, araştırmaları örnek göstererek bu yöntemle, kullanıcıların telefonu kullandıktan hemen sonra uyumasına yardımcı olunduğunu belirtiyor:
"Birçok araştırma, akşam saatlerinde parlak açık mavi renge maruz kalmanın günlük ritminizi etkilediğini ve uykuya dalmayı zorlaştırdığını gösterdi."

Uyku döngüsünde etkili

Apple'ın bu yeni özelliği, gece yatmadan önce en son gördükleri telefon ekranları olanlar için iyi bir uygulama olacak.
Zira uyumadan hemen önce son bir defa Facebook sayfalarına bakmak ya da telefonlarından metin okumak isteyenlerin maruz kaldığı parlak ışıklar uyku döngüsüne olumsuz etki yapıyor.
Guardian'ın haberine göre şirket daha önce farklı yöntemlerle uyumaya yardımcı oldu. Elektronik kitap okumak için kullanılan iBooks uygulaması, belli bir zamandan sonra beyaz üstüne siyah yazı tipinden, siyah üstüne beyaz yazıya dönüştürülebiliyor.
Apple'ın yeni sürümü iOS 9.3 ile gelen özellikler arasında 'Notlar' uygulamasının parmak izi veya bir kodla kilitlenmesi de var.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Facebook ve diğer sosyal uygulamalar bizi dinliyor mu ?

Merhabalar  Bu konuyu Sayın Murat GÖÇE nin twitterda attığı bir gönderiden sonra yazmak istedim. Açıkcası uzun zamandır da gönderi paylaşmadığımı fark ettiğim tekrar bu mecrayı hareketlendirmek istedim.  Öncelikle sosyal medya uygulamalarından ve çalışma mantığından bahsetmek gerekirse; Öncelik olarak sizi yeni kişiler ile tanıştırmaktansa sizin tanıdığınız kişiler ile aynı ortamı kullanmayı hedeflerler. Bunu yapabilmek için kullandığınız sosyal medya uygulaması mobil ise telefon rehberinize yani kişilerinize veya mail adres defterinize erişmek ister. Bu uygulamayı mobil değilde masaüstü kullanmak isterseniz kayıt olurken kullandığınız mail adresinize yada diğer sosyal medya hesaplarınıza erişmek ister.  Ugulama öncelik olarak kendi bünyesinde sizinde iletişim halinde bulunduğunuz kişiler ile ortak alanı oluşturmak ve kendi veri tabanında mail yada telefon numarası olmayan kişileride uygulamayı kullanmak için davet sistemini kullanmanızı sağlamaktır. Çoğunluk olarak bu tü...

Girdiğimiz Siteler Takip mi Ediliyor?

Girdiğimiz Siteler Takip mi Ediliyor? Avrupa Birliği, internetin denetimi ile ilgili yakın zamanda uygulamaya giren yeni kurallar getirdi. En çok dikkat çeken maddelerin başında, internet sitelerinin 'cookies' yada 'çerezler' olarak bilinen ve kullanıcılara ait bilgileri kaydeden yazılım programlarını, siteyi ziyaret eden kişilerin bilgisayarlarına yüklemeden önce izin istemek zorunda kalmasını sağlayan madde var. Peki koskoca AB'nin internet sitlerinin çerezleri ile ne işi var da böyle bir zorunluluk getirdi? İnternet siteleri birkaç farklı sebepten ötürü bizim bilgisayarımızda bazı bilgileri tutuyor. Bunların içinde en önemlisi oturum bilgilerini saklamak. Facebook, tweeter veya mail siteleri gibi oturum açılan sitelerde ilk girişte sizden kullanıcı adı ve şifrenizi sorduktan sonra sizin siz olduğunuzu anlayabiliyor. Fakat daha sonraki yaptığınız her işlemde işlemi yapanın siz olup olmadığınızı tekrar sormuyor. Bir session bilgisi oluşturuyor ve bunu size gönderiy...

80'lerde reklamlar

Mintaxla Canım Mintaxla:  80'li yıllardaki eğlenceli reklamların kendine has yüzleri, şarkıları, dansları bir döneme damgasını vurdu. 80’lerde reklamların şimdikilere göre daha eğlenceli olduğunu düşünen bir kitle var. Haklılar mı, bilinmez ama kesin olan bir şey varsa o da o devrin reklam filmlerinin oldukça komik oldukları. Markaların ürünlerini tanıtmak için giriştikleri birbirinden ilginç çabalar, 80’li yıllarda çocuk olanların hala zihninde. Kendine has yüzleri, reklam kontrastındaki abartı, reklamlardaki karakterlerin üçte ikisinin bağırarak şarkı söylemesi o dönem reklamlarının olmazsa olmaz özelliklerinden. Fiyatı şöyle, temizliği böyle :) Örneğin o yılların ünlü TV dizisi Kuruntu Ailesi ile başlayan sonrasında Derya Alabora’nın da dâhil olduğu  Mintax  serisi gibi. “ Mintaxla Canım Mintaxla ” sloganı günümüzde bile efsane olmuş bir reklam terimi. Hatta yeni serileri bile çekildi. Bu kez düzenlemiş reklam şarkısı ile birlikte… Yine 80’li yılların en...