Ana içeriğe atla

Facebook profilinizin işe alınmanızda etkisi var mı?

İş başvurularında özgeçmiş (CV) kadar Facebook profilinin de etkili olduğu öne sürüldü.
İşverenler, artık başvuru yapan adayın Facebook profilini de inceliyor. İyi bir profil ve etkileyici bir profil fotoğrafı işe alınma şansını yarı yarıya artırıyor.
Belçika'daki Gent Üniversitesi'nde yapılan bir araştırma, Türkiye'de de yoğun biçimde kullanılan sosyal medya sitesi Facebook'un, iş başvurularında oldukça önemli bir yere sahip olduğunu ortaya koydu.
Sosyal Ekonomi Bölümü öğretim üyelerinden Prof. Stijn Baert ve ekibi, iş başvurularında Facebook'un etkisini araştırdı.
Araştırma kapsamında 7 ay boyunca 2 bin 112 kurgusal CV ile iş başvurusu yapıldı. İlk denemede özgeçmişin yer aldığı dosyaya fotoğraf konmadı.
Ancak başvuru sahibi kişiler adına birer Facebook profili açıldı. Bazı profiller hazırlanırken, işgücü piyasasındaki çekicilik ve kişilik önemine ilişkin araştırmalar dikkate alındı.
İş başvurusu sonucu düzenli bir Facebook profiline ve iyi birer profil fotoğrafına sahip olan adaylar, diğerlerine göre daha çok ilgi çekti.
Facebook fotoğrafı daha çekici ve özenle düzenlenmiş adaylar, yüzde 21 oranında daha olumlu tepki gördü.

'Doğal haller'

Bu adayların iş görüşmelerine çağrılma oranı da, düzensiz ve dağınık profil fotoğrafına sahip adaylara göre yüzde 40 daha fazla oldu.
Bilim insanları, ikinci aşamada bu kez Facebook profil fotoğraflarının eklendiği CV'ler aracılığıyla iş başvurusu yaptı. Sonuç yine aynı çıktı. Profil fotoğrafı özenle seçilmiş kişiler daha fazla ilgi gördü.
Araştırmacılara göre, günümüzde işverenler artık sadece özgeçmişi değil, Facebook profillerini de inceliyor.
İşverenler adayların Facebook fotoğraflarını daha dürüst bir ip ucu olarak değerlendiriyor.
Çünkü insanlar, bunun işverenler tarafından kontrol edildiğinden habersiz biçimde, doğal hallerinin yansıtıldığı fotoğrafları Facebook sayfasına koyuyorlar.
Facebook fotoğrafları onların kişiliği ve yaşama bakışı konusunda işverenlere ip uçları veriyor.
Prof. Stijn Baert, ayrımcılık yasaları ihlal edilmediği sürece iş başvurusu yapanların Facebook aracılığıyla taranmasını sakıncalı bulmuyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Facebook ve diğer sosyal uygulamalar bizi dinliyor mu ?

Merhabalar  Bu konuyu Sayın Murat GÖÇE nin twitterda attığı bir gönderiden sonra yazmak istedim. Açıkcası uzun zamandır da gönderi paylaşmadığımı fark ettiğim tekrar bu mecrayı hareketlendirmek istedim.  Öncelikle sosyal medya uygulamalarından ve çalışma mantığından bahsetmek gerekirse; Öncelik olarak sizi yeni kişiler ile tanıştırmaktansa sizin tanıdığınız kişiler ile aynı ortamı kullanmayı hedeflerler. Bunu yapabilmek için kullandığınız sosyal medya uygulaması mobil ise telefon rehberinize yani kişilerinize veya mail adres defterinize erişmek ister. Bu uygulamayı mobil değilde masaüstü kullanmak isterseniz kayıt olurken kullandığınız mail adresinize yada diğer sosyal medya hesaplarınıza erişmek ister.  Ugulama öncelik olarak kendi bünyesinde sizinde iletişim halinde bulunduğunuz kişiler ile ortak alanı oluşturmak ve kendi veri tabanında mail yada telefon numarası olmayan kişileride uygulamayı kullanmak için davet sistemini kullanmanızı sağlamaktır. Çoğunluk olarak bu tü...

Girdiğimiz Siteler Takip mi Ediliyor?

Girdiğimiz Siteler Takip mi Ediliyor? Avrupa Birliği, internetin denetimi ile ilgili yakın zamanda uygulamaya giren yeni kurallar getirdi. En çok dikkat çeken maddelerin başında, internet sitelerinin 'cookies' yada 'çerezler' olarak bilinen ve kullanıcılara ait bilgileri kaydeden yazılım programlarını, siteyi ziyaret eden kişilerin bilgisayarlarına yüklemeden önce izin istemek zorunda kalmasını sağlayan madde var. Peki koskoca AB'nin internet sitlerinin çerezleri ile ne işi var da böyle bir zorunluluk getirdi? İnternet siteleri birkaç farklı sebepten ötürü bizim bilgisayarımızda bazı bilgileri tutuyor. Bunların içinde en önemlisi oturum bilgilerini saklamak. Facebook, tweeter veya mail siteleri gibi oturum açılan sitelerde ilk girişte sizden kullanıcı adı ve şifrenizi sorduktan sonra sizin siz olduğunuzu anlayabiliyor. Fakat daha sonraki yaptığınız her işlemde işlemi yapanın siz olup olmadığınızı tekrar sormuyor. Bir session bilgisi oluşturuyor ve bunu size gönderiy...

80'lerde reklamlar

Mintaxla Canım Mintaxla:  80'li yıllardaki eğlenceli reklamların kendine has yüzleri, şarkıları, dansları bir döneme damgasını vurdu. 80’lerde reklamların şimdikilere göre daha eğlenceli olduğunu düşünen bir kitle var. Haklılar mı, bilinmez ama kesin olan bir şey varsa o da o devrin reklam filmlerinin oldukça komik oldukları. Markaların ürünlerini tanıtmak için giriştikleri birbirinden ilginç çabalar, 80’li yıllarda çocuk olanların hala zihninde. Kendine has yüzleri, reklam kontrastındaki abartı, reklamlardaki karakterlerin üçte ikisinin bağırarak şarkı söylemesi o dönem reklamlarının olmazsa olmaz özelliklerinden. Fiyatı şöyle, temizliği böyle :) Örneğin o yılların ünlü TV dizisi Kuruntu Ailesi ile başlayan sonrasında Derya Alabora’nın da dâhil olduğu  Mintax  serisi gibi. “ Mintaxla Canım Mintaxla ” sloganı günümüzde bile efsane olmuş bir reklam terimi. Hatta yeni serileri bile çekildi. Bu kez düzenlemiş reklam şarkısı ile birlikte… Yine 80’li yılların en...